JAXB and unmappable character for encoding UTF-8

Using locale specific characters in schema or wsdl (i.e. for documentation purpose) is still quite problematic. Especially if you are using JAXB to generate wsdl2java java classes. Because JAXB uses default system encoding and classes are usually compiled in UTF-8 special chars in java comments resolves in compilations error:

/url/to/file/SomeFile.java:[11,12] unmappable character for encoding UTF-8 A workaround to this problem is to isolate wsdl2java code generation in a dedicated maven module and to configure the compiler plugin to use OS dependant encoding:

<plugin>
        <groupId>org.apache.maven.plugins</groupId>
        <artifactId>maven-compiler-plugin</artifactId>
        <configuration>
          <encoding>${file.encoding}</encoding>
        </configuration>
</plugin>

More info related to this topic:

here

You May Also Like

Zabawy zespołowe: ćwiczenie głosu – RYBA!

Ćwiczenie ma za zadanie ośmielić osoby do mówienia głośno i wyraźnie. Ma też pomóc ustawić głos. Bardzo przydatne przy spotkaniach typu stand-up, gdzie "mruki" opowiadają pod nosem, co ostatnio robiły. Z mojego doświadczenia - działa!

Osoby biorące udział w ćwiczeniu stają w okręgu. Wybieramy sobie słówko do powtarzania. Proponowana jest ryba, ale może to być dowolne inne, proste w wymowie słowo.
Prowadzący ustala kierunek i jako pierwszy mówi szeptem ryba. Następnie, kolejne osoby powtarzają rybę, aż do donośnego"RYBA. Jeśli warunki pozwalają, można nawet krzyczeć, ale nie wrzeszczeć, bo wtedy wymowa jest niewyraźna. Po osiągnięciu maksymalnego (w pewnym sensie, ustalonego poziomu), zaczynamy ściszać głos, aż do szeptu. Naturalnie zabawę można powtórzyć dowolną ilość razy.

Jako szept warto przećwiczyć szept aktorski, czyli używanie szeptu, ale głośnego i wyraźnego, bez tembru głosu.

Mając jedno ustalone słowo, fajnie jest potem mobilizować kogoś kto mówi zbyt cicho wołając tylko "ryba!" i wtedy wszystko wiadomo.

Drawing arrows in JavaFX

Some time in the past, I was wondering what's the easiest solution for drawing arrowconnections between shapes. The problem boils down to computing boundary point for given shape, which intersects with connecting line. The solution is not so difficult ...Some time in the past, I was wondering what's the easiest solution for drawing arrowconnections between shapes. The problem boils down to computing boundary point for given shape, which intersects with connecting line. The solution is not so difficult ...